::: جرمن ڈرامہ نگار برٹولٹ بریچٹ کے تھیٹریکل نظریا…

[ad_1]

::: جرمن ڈرامہ نگار برٹولٹ بریچٹ کے تھیٹریکل نظریات پر چند بنیادی باتیں " :::

*** احمد سہیل ***

برٹولٹ بریچٹ ، {Bertolt Brecht}اصل نام یوجین برتھولڈ فریڈرک بریچٹ ، (پیدائش: 10 فروری 1898 ، آگسبرگ ، جرمنی – 14 اگست 1956 کو ، مشرقی برلن میں انتقال ہوا) ، جرمن شاعر ، ڈرامہ نگار ، اور تھیٹر میں اصلاح پسند جن کا رزمیہ تھیٹراور تھیٹر کے وہم اور تشکیک کے قرائن ان کی فکریات کا محور تھا۔ اور بائیں بازو کی رسائی کے تحت وہ ڈرامہ کو ایک معاشرتی اور نظریاتی فریم ورک { خاکہ} تشکیل دیا۔

بریچٹ ایک عظیم درامہ نفار تھے۔ مگر وہ دیگر ڈرامہ نگاروں سے مختلف دکھائی دیتےہیں۔ کیونکہ وہ تھیٹر کے نظریاتی دانشور بھی ہیں۔

بریچٹ کے تھیوری اور تھیٹر کے کیریئر کے دوران کافی حد تک اتار چڑھائے آئے۔ اور ان کے تھیٹر خیالات میں تبدیلی بھی آئی۔۔ خاص طور پر 1920 کی دہائی کے آخر تک، ایک بار جب اس نے معاشرے کے بارے میں مارکسی نظریہ اپنا لیا اور پھر بریچٹ نے تھیٹروں کا ایک ایسا تصور تیار کرنا شروع کیا جو معاشرے کے اس نظریہ کو پھیلائے اور بنیادی معاشرتی تبدیلی لانے میں مدد کرے ۔

بطور سیاسی ڈرامہ نگار اور ڈرامہ نظریہ دان ، برٹولٹ بریچٹ نے ڈرامہ کے نظریہ سے وسیع پیمانے پر تشویش اور تشکیک کا اظہار کیا۔ انھیں یہ یقین تھا کہ ہیرو کی شناخت کے ذریعہ سامعین تطہیر/ تزکیہ {کیتھرسیس }کے ارسطوئی مثالی اور دہشت گردی اور ترحم کے نتیجہ میں معاشرے کو بہتر بنانے کے اس کے مقاصد کے خلاف کام کیا ہے۔ وہ اپنے ناظرین کو محسوس نہیں کرنا چاہتا تھا ، بلکہ سوچنا چاہتا ہے اور اس کے اہم نظریاتی امتیاز – "ورفرڈڈونگسیفیکیٹ" (واقف شناسی شکن پیمانے ۔ "Verfremdungseffekte) اور رزمیہ تھیٹر ، دوسروں کے درمیان اس مقصد کے حصول کے لئے تصور کیا گیا تھا۔ ایلینیشن اثر ، جسے ایک اثر یا مغائرتی فاصلے {Alienation effect,} کا اثر بھی کہا جاتا ہے ، جرمن ورفریڈڈونگسیفیکٹ یا وی ایففکٹ ، جو جرمن ڈرامہ نگار-ہدایت کار برٹولٹ بریچٹ کے ڈرامائی نظریہ کا مرکزی خیال ہے۔ اس میں تھیٹریکل کارکردگی کی مصنوعی صلاحیت کو جھنجھوڑنے والی یاد دہانیوں کے ذریعے ناظرین کو کھیل میں جذباتی شمولیت سے دور کرنے کے لئے ڈیزائن کردہ تکنیک کا استعمال شامل ہے۔۔۔۔ اصل میں ورفریمڈونگسیفیکیٹ کی اصطلاح کی بنیاد روسی رسمی خیال کو عجیب و غریب بنانے کے پیمانوں کے ساتھ دی گئی ہے ، جس کا ادبی نقاد ویکٹر شلوسکی کا دعوی تھا کہ کہ یہ تمام فن کا جوہر ہے۔ بریچٹ کے یہاں ناظرین جب ڈرامہ دیکھتا ہے تو وہ وقتی طورر پرمجتنع جذبات کے تناو سے تنفتح و تزکیہ کے زریعے نجات حاصل کرتا ہے مگر ترقیاتی تبدیلی کا احساس اور شوقر کے بغیر ہی یہاں سے اپنی سپاٹ اور بے لطف روز مرہ زندگی کی طرف لوٹتا ہے۔ بریچٹ نے بے حسی اور "جذباتی تطہیر" کے روایتی تصورات کورّد کرتے ہوئے اپنے رزمیہ تھیٹر کے قیام کو ضروری قرار دیا۔ اپنے تھیٹر کے آغاز میں بریچٹ ناظرین کو منطقی کو منطقی اور عقلی بنیادوں پر ڈرامہ دیکھنے کے لیے تیار کرتا ہے اور وہ اس کے لیے ایک معروف تکنیک verf Remdung یا جذباتی علحیدگی کے سامنے لاتا ہے۔ جو رزمیہ حقیقت نگاری کا ایک اہم اور بنیادی عنصر ہے اس کا مطلب ناظر اور اسٹیج پر پیش کردہ واقعات کے درمیان اور" معروضی فاصلے" { Obiective Distance} تخلیق کرنا ہوتا ہے۔ جس کے زریعے ناظرین واقعات سے جذباتی طور پر ملوث ہونے سے روکا جاسکتا ہے۔ بریخٹ نے اپنے " بے تعلقی" کے نظرئیے کے تحت یہ بات بتائی ہے کے کہ تھیٹر فریب حقیقت کو پیدا کرنے کے لیے " جذبے" کو ختم کرنا ہوگا۔ اور ناظریں کو یہ احساس دلوایا جائے گا کی وہ حال نہیں دیکھ رہے بلکہ تھیٹر میں بیٹھے ماضی کے واقعات دیکھ دہے ہیں اور ناظریں کسی ایک کردار کے ساتھ اپنے آپ کے منسلک کرکے اپنے اندار ایک جذباتی قاَم کرتے ہیں۔ اس زمانے میں بریچٹ نے کہا تھا " میں نئے اسٹیج کا آئن اسٹائن ہوں"۔ بریچٹ نے یہ دعوِی اس لیے کیا کہ جس طرح آئن اسٹائن نےاقلیدس کی جیومیٹری کو تبدیل کردیا اسی طرح اس نے ارسطو کےنظریہ فن { ڈراما} کو تبدیل کردیا۔

کا ڈرامائی اور تھیٹر کا نظریہ1۔ مارکسی تھیوری 2۔ بیانیہ وائس تاریخی پلے3۔ رزمیہ تھیٹر 4۔ چینی اداکاری پر محیط ہے۔ اس موضوع پر میرا یک مضمون " بریچٹ کا تھیٹر" راقم الحروف کی کتاب " جدید تھیٹر" { اسلام آباد،پاکستان 1985}میں شامل ہے۔ {احمد سہیل} :::????????????????????????????????


بشکریہ
https://www.facebook.com/groups/1876886402541884/permalink/2778881579009024

Leave your vote

0 points
Upvote Downvote

Total votes: 0

Upvotes: 0

Upvotes percentage: 0.000000%

Downvotes: 0

Downvotes percentage: 0.000000%

جواب چھوڑیں

Hey there!

Forgot password?

Forgot your password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Close
of

Processing files…

Situs sbobet resmi terpercaya. Daftar situs slot online gacor resmi terbaik. Agen situs judi bola resmi terpercaya. Situs idn poker online resmi. Agen situs idn poker online resmi terpercaya. Situs idn poker terpercaya.

situs idn poker terbesar di Indonesia.

List website idn poker terbaik.

Situs slot terbaru terpercaya

slot hoki terpercaya

slot online gacor Situs IDN Poker Terpercaya slot hoki rtp slot gacor slot deposit pulsa
Bergabung di Probola situs judi bola terbesar dengan pasaran terlengkap bergabunglah bersama juarabola situs judi bola resmi dan terpercaya hanya di idn poker terpercaya 2022 daftar sekarng di agen situs slot online paling baik se indonesia
trading binomo bersama https://binomologin.co.id/ daftar dan login di web asli binomo